Total Tayangan Halaman

Pemulihan Selesema Asli dan pengajaran Dengan Teknologi Moden

Pemulihan Selesema Asli dan pengajaran Dengan Teknologi Moden

Ubat selesema semulajadi boleh digunakan sebelum anda runtuh dari kelemahan yang disebabkan oleh selesema. Ia betul kata bahawa pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati. Di sini kita akan memberikan maklumat berharga mengenai teknik-teknik berkesan untuk mencegah dan mengubati virus selesema. Vaksin selesema tidak menyediakan perlindungan yang dijamin terhadap selesema. Menurut beberapa vaksin selesema pakar-pakar mungkin boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan. Jadi adalah dicadangkan bahawa anda mesti mengelakkan diri anda dari selesema dengan bantuan beberapa cara selesema semula jadi penting.

Mata kepada ingat mengenai ubat selesema dan selesema semula jadi. Influenza / selesema ada keraguan berbahaya tetapi boleh diubati, jika dirawat dengan baik. Majoriti memberi kesan kepada rakyat pulih tidak lama lagi dengan bantuan ubat selesema semulajadi. Anda boleh mengelakkan diri anda daripada mendapat selsema dengan meningkatkan sistem imun anda, mengurangkan pendedahan anda kepada virus selesema dan meliputi diri anda untuk melawan off. Terdapat beberapa ubat semula jadi yang memberikan kelegaan daripada selesema. Cari herba yang mempunyai kesan positif ke atas kesihatan anda. Terdapat beberapa ubat semula jadi yang terdapat di pasaran yang mahal tetapi tidak mempunyai kesan positif ke atas kesihatan seseorang dijangkiti.

Berikut adalah beberapa tip mencegah diri daripada dijangkiti selesema dengan bantuan ubat selesema semulajadi. Jika anda ingin kekal cergas dan mengelakkan diri daripada dijangkiti selesema, maka anda perlu meningkatkan sistem imun anda, menjauhkan diri daripada bakteria berbahaya dan kuman dan terakhir tetapi bukan-kurangnya makan yang sihat.

Banyak rehat dan tidur dengan baik. Tidur yang baik membantu dalam berfungsi dengan sistem imun yang dapat membantu dalam meningkatkan kemungkinan mencegah diri anda daripada selsema. Ia adalah perlu untuk mengambil 7-8 jam tidur untuk mengekalkan kesihatan yang baik. Jika badan anda adalah minggu ia tidak akan dapat melawan virus selesema atau jangkitan lain.

Bersenam yang kerap adalah juga sangat penting. Sistem imun yang kuat boleh dicapai dari biasa bersenam. Para penyelidik telah mendapati bahawa senaman boleh membantu individu untuk melawan virus selesema. Bersenam membantu dalam keadaan sentiasa cergas dan sihat.

Elakkan pengambilan gula sebanyak mungkin. Gula harus dielakkan apabila anda berada lama atau tidak layak kerana ia merosakkan fungsi imun anda, menjadikan anda lebih dan lebih mudah mendapat jangkitan selesema. Pengambilan gula menyakitkan fungsi imun anda untuk tempoh masa yang panjang.

Minum banyak air apabila anda mempunyai selesema. Untuk melawan virus selesema, anda mesti menyimpan membran mukus anda dengan baik terhidrat. Minum sekurang-kurangnya 8 hingga 10 gelas air setiap hari ia akan membantu anda dalam menjaga diri anda sihat.

Membebaskan anda daripada tekanan. Tekanan biasanya menyebabkan kesan buruk kepada kesihatan anda dan dengan cara yang lama anda boleh mendapat jangkitan selesema. Menurut penyelidik menekankan sedikit sebanyak bertanggungjawab untuk penyakit dan penyakit. Jadi untuk mengurangkan tekanan anda mesti bersenam setiap hari, tidur dan bermeditasi dengan betul.

Kerap membasuh tangan, terutamanya semasa musim selesema. Selepas menyentuh apa-apa yang di khalayak ramai, basuh tangan anda dengan kerap dengan alkohol berasaskan sanitizer tangan. Pastikan anda mencuci dengan teliti dan bilas dengan baik. Pastikan tangan dari muka dan kepala anda kerana virus selesema boleh masukkan ke dalam badan anda melalui mata, hidung dan mulut.

Makan makanan yang sihat dan pada masa yang sama yang meningkatkan sistem imun. Diet yang sihat bersama-sama dengan makanan meningkatkan imun adalah cara terbaik untuk meningkatkan sistem imun dalam badan anda dan mencegah selesema. Antara imun-merangsang makanan yang melawan jangkitan adalah buah-buahan segar dan sayur-sayuran mengandungi fitonutrien yang menyokong sistem imun anda dan mengurangkan pendedahan kepada virus selesema. Bawang putih mempunyai hartanah antiviral yang membantu dalam pencegahan terhadap virus selesema. Bawang putih membantu dalam melawan virus selesema dan meningkatkan sistem imun. Teh hijau boleh dimakan 3-6 kali sehari semasa musim sejuk untuk membunuh virus dan mengenakan sistem imun untuk melawan jangkitan selesema. Cayenne Pepper sangat bermanfaat untuk kesihatan anda kerana ia mengandungi vitamin A yang dianggap sebagai yang utama "anti-jangkitan" nutrien. Ia juga merupakan imun booster ringan.

Udara segar membantu badan anda untuk berehat. Virus biasanya memberi kesan apabila anda berada di tempat yang sesak atau awam seperti pusat membeli-belah, panggung wayang, dan tempat pasaran atau mana-mana tempat di mana pengudaraan tidak mencapai tanda. Di tempat yang sesak anda mesti mengelakkan diri anda dengan bantuan ubat selesema semulajadi. Tinggal dalam rumah dengan pemanas pada, mengeringkan membran mukus anda dan membuat anda lebih terdedah kepada virus. Jadi, udara segar adalah keperluan utama untuk badan anda untuk kekal cergas. Sauna melegakan jumlah bahagian-bahagian badan anda. Dalam sauna udara anda bernafas dalam, sangat panas untuk virus selesema untuk terus hidup. Ia juga membantu dalam menenangkan laluan hidung.

Anda harus mengelak daripada alkohol semasa musim sejuk apabila virus selesema yang lebih aktif. Alkohol merosakkan organ hati serta melemahkan sistem imun badan anda. Anda menjadi sangat diakses oleh virus selesema dan jangkitan apabila sistem imun anda lemah. Kelemahan utama alkohol ialah ia dehydrates badan anda yang tidak baik untuk kesihatan anda. Elakkan merokok. Mengeringkan rokok keluar hidung anda dan melumpuhkan bulu kecil dalam hidung dan paru-paru anda yang membantu dalam pencegahan virus.

Pada dasarnya tidak ada penawar kekal untuk selesema, tetapi ada sudah tentu ubat selesema semula jadi yang boleh mengurangkan serangan virus. Ubat selesema semulajadi berkesan jika digunakan sebelum tanda-tanda selesema menjadi lebih buruk. Dengan meletakkan beberapa titik hidrogen peroksida di telinga anda, anda boleh dengan mudah mencegah virus selesema daripada merebak. Penyelesaian ini membunuh maut sel virus selesema sebelum mereka boleh membiak dalam jumlah yang besar dan merebak. Koloid perak adalah antibiotik semula jadi serta barangan antiviral. Ia memusnahkan enzim yang penting untuk bakteria dan virus berbahaya dalam usaha untuk terus hidup. Jika colloidal silver dimakan sebaik sahaja tanda-tanda jangkitan muncul, maka ia adalah mungkin untuk membasmi jangkitan selsema dalam masa yang sangat kurang. Elderberry mempunyai antioksidan, anti-virus dan harta meningkatkan imun yang melawan penyakit. Ekstrak Elderberry digunakan untuk membasmi jangkitan selsema dalam masa yang sangat kurang.

Hari ini terdapat juga merupakan ubat selesema semulajadi homeopati dan pencegahan yang dirumus setiap tahun untuk ketegangan semasa di bawah pengawasan doktor. Formulasi baru apabila digunakan semasa musim selesema akan membantu melindungi daripada dijangkiti selesema. Formulasi sama sejak ia dicipta mengikut benih biasa ia juga membantu anda menyembuhkan lebih cepat dan lebih cepat sembuh jika anda menangkap selesema. Antara ubat selesema semulajadi lama dan teknologi moden kita kini mempunyai beberapa pilihan yang ada dan bukan kemudian bergantung hanya pada vaksin selesema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar