Total Tayangan Halaman

Kelebihan Foot Reflexology dan Jenis lain Penjagaan Kaki

Kelebihan Foot Reflexology dan Jenis lain Penjagaan Kaki

Perubatan Alternatif telah mengambil banyak aspek budaya Amerika Syarikat oleh ribut. Ia bukan sesuatu yang luar biasa sekarang untuk melihat unsur-unsur perubatan alternatif digabungkan dengan perubatan tradisional Barat. Terdapat juga kini beratus-ratus amalan perubatan mana rumah bukan sahaja doktor tradisional seperti doktor amalan keluarga dan obstetrik dan ginekologi serta terapi urut dan alamiah.

Ia adalah zaman baru untuk ubat dan juga pesakit yang pernah menjadi sangat lurus dan sempit sejauh perubatan pergi kini cuba sesuatu yang baru. Ia tidak sama sekali sesuatu yang luar biasa kini melihat pesakit yang merawat penyakit dengan kedua-dua anti-biotik dan akupunktur untuk membantu meringankan sakit yang berkaitan dengan syarat-syarat mereka. Salah satu perkara biasa tambahan prosedur perubatan alternatif yang biasa digunakan ialah refleksologi kaki.

Refleksologi kaki, yang juga disebut sebagai terapi zon, adalah satu kaedah perubatan alternatif yang melibatkan mengurut atau mengenakan tekanan ke bahagian kaki, dan kadang-kadang tangan dan telinga, untuk membantu memberi manfaat kepada kawasan-kawasan badan yang lain atau untuk membantu meningkatkan atas segala kesihatan.

Ia sering dimasukkan ke dalam terapi urut rutin juga. Refleksologi dikatakan dapat membantu melegakan ketegangan, meningkatkan peredaran dan membantu menggalakkan fungsi semula jadi kawasan-kawasan lain dalam badan. Penggunaan alat-alat tertentu, cremes dan losyen sering dimasukkan ke dalam refleksologi.

Bagaimana Reflexology Berasal

Bentuk-bentuk terawal refleksologi dipercayai telah berasal dari China sejak sebanyak 5,000 tahun lalu. Ini tidak menghairankan kerana ramai, pelbagai bentuk perubatan alternatif adalah Cina dalam asal. Taois awal bertanggungjawab berasal ramai orang Cina amalan kesihatan seperti refleksologi. Tetapi amalan ini telah dikesan dalam pelbagai bentuk di empat benua. Mereka benua Asia, Eropah, Afrika dan Amerika Utara.

Terdapat banyak perdebatan, kerana terdapat mana-mana prosedur perubatan alternatif, kira-kira keberkesanan tertentu refleksologi. Tetapi ramai orang bersumpah kepada faedah-faedahnya. Ia mungkin yang terbaik untuk tidak bergantung pada sesuatu seperti refleksologi untuk menyembuhkan anda daripada penyakit. Ia adalah sangat penting untuk sentiasa berjumpa doktor perubatan untuk keadaan yang serius. Tetapi anda sendiri boleh mencari faedah dari refleksologi yang boleh membantu dalam kombinasi dengan rawatan daripada doktor perubatan. Ia juga merupakan bentuk yang sangat menenangkan urut.

Untuk maklumat lanjut mengenai refleksologi kaki, layari laman web Houston pakar penjagaan kaki di Dermagenix.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar