Total Tayangan Halaman

Makanan untuk Penyembuhan UTI - 10 Rahsia Penyembuhan Jangkitan Saluran Kencing

Makanan untuk Penyembuhan UTI - 10 Rahsia Penyembuhan Jangkitan Saluran Kencing

Ramai penghidap jangkitan saluran kencing membenarkan diet dan makanan mereka untuk melakukan semua kerja untuk merawat jangkitan mereka.

Kerana UTI adalah disebabkan oleh bakteria coli E, ia adalah penting untuk mengetahui apa makanan dan apa jenis diet boleh membantu menyembuhkan jangkitan pundi kencing anda. Berikut adalah 10 makanan rahsia yang boleh mengatasi antibiotik.

Apa Jangkitan Saluran Makanan Penyembuhan kencing?

Terdapat kaedah-kaedah tertentu yang anda mesti mengikut apabila merawat jangkitan saluran kencing. Oleh kerana jangkitan pundi kencing adalah disebabkan oleh yang rendah atau lemah imuniti dan E coli bakteria berpaut pada dinding saluran kencing, anda perlu tahu apa makanan yang akan membantu dan menghalang jangkitan.

1. Semasa serangan, ia adalah penting untuk menjauhkan diri dari makanan yang sangat berasid dan pedas. Berikut adalah senarai makanan yang anda harus mengelakkan. Anda harus mengelak daripada makanan berikut atau minuman: kopi, teh, coklat, minuman ringan, jambu, oren, nanas, strawberi, tomato, anggur, minuman berkarbonat, hati ayam, daging masin, ayam, steak, jagung, telur, dan krim masam .

2. Anda perlu minum air yang banyak yang boleh membantu dengan curahan saluran anda dan juga badan anda. Kami mengesyorkan air yang ditapis tetapi mana-mana air akan dilakukan selagi anda meminumnya sepanjang hari.

3. Anda juga perlu meningkatkan imuniti anda dengan makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran yang tidak berasid.

4. Menambahkan juga popular untuk cara yang cepat untuk meningkatkan imuniti anda. Anda perlu tambahan sehingga 3000 mg vitamin C setiap hari semasa serangan.

5. Zink juga merupakan mineral penting untuk menambah. Zink makanan yang kaya termasuk salad, kacang, bijirin bran, pisang, keju dan ikan.

6. serat adalah sangat penting kerana ia membantu mengepam badan anda sama seperti air. Lihat untuk bijirin penuh dan banyak serat larut air (buah-buahan dan sayur-sayuran).

7. Cranberries mengandungi proanthocyanidins yang mengganggu E coli dari berpaut pada dinding pundi kencing. Anda perlu menambah buah ini setiap hari.

8. Anda juga mungkin ingin menambah tablet cranberry atau jus cranberry tanpa gula yang juga boleh memberi manfaat.

9. Makan makanan yang mempunyai banyak antibiotik semula jadi juga penting kerana ia boleh membantu badan anda secara menyeluruh melawan jangkitan. Anda perlu segera menambah mentah bawang putih, bawang, bawang merah, radishes, gingerroot segar dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.

10. Akhir sekali, anda juga perlu makan yogurt dengan kerap untuk membantu dengan menjaga bakteria anda 'baik' mengira kuat. Selepas anda mengambil antibiotik, bakteria anda 'baik' kiraan dengan drastik menurunkan meninggalkan anda terbuka kepada jangkitan berulang lain. Makan yogurt setiap hari boleh memadam kemungkinan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar